Sunday 2 January 2005

Ze hoort....

Mechanisch Xylofoon / pianootje werd uit het zicht gespeeld door volwassene.

Stopte met lopen en registreerde het geluid. Weet waar het vandaan komt en begint naar het speelgoed te zoeken – op vertrouwelijke plaats.
Het geluid werd opnieuw gemaakt en ze stopte met zoeken op de gewoonlijke plaats maar ging naar de persoon in de buurt.
Herkent het geluid maar weet ook dat het door iemand anders veroorzaakt wordt.


“Ma-ma-ma” spelletje: Moeder wijst naar haar neus (teken voor mama) en zegt ”ma-ma-ma-ma”
Doet mondbeweginen na en produceert het geluid. Doet teken na bij moeder, niet haar eigen neus.
Volledige concentratie wanneer ze dit spelletje doet alsof ze luistert en niet alleen maar toevallig het geluid produceert.

Smak-geluiden door moeder. Schermde mond af
Terwijl ze speelt, zonder zichtbaar te maken dat ze de geluiden hoort immiteerd ze het geluid.
Deze geluiden heeft ze altijd zelf gemaakt.

Puzzelstukje valt
Kijkt direct naar de vloer.
Of ze weet dat iets viel of ze hoort richting. (Lijkt nog een beetje vroeg om richting te horen.)

“Nee”.
Reageert als we “nee” zeggen.

“Lotte”
Draait om wanneer ze haar naam hoort.

"Kerstboom“ - incident

No comments:

(Some) Milestones

  • 2013-08: Grade 6
  • 2012-08: Grade 5
  • 2011-08: Grade 4
  • 2011-03: BTE's on the ear
  • 2010-08: Grade 3
  • 2009-08: Grade 2
  • 2008-08: Mainstream School (6y. old)
  • 2006-10: All-hearing Kindergarten (4y. old)
  • 2004-11-22: CI activated (27 m. old)
  • 2004-10-04: Bi-lateral CI (26 m. old)
  • 2003-08: Deaf/HOH/CI Pre-school/"DEAF" Kindergarten (12m. old)
  • 2003-07: HA's fitted (11 m. old)
  • 2003-06: Diagnosed deaf. Start sign-language (10m. old)
  • 2002-11: Suspicion loss of hearing (4 m. old)
  • 2002-08: Born - A fierce LION
--- Google Analytics